האם וירוס הכופר הוא אמיתי או המהלך השיווקי המדהים מאז המצאת האנטי וירוס

לכאורה ,  וירוס הכופר נראה אמיתי אבל לפני שתסקלו אותי בהוכחות על נזק אמיתי במליארדים , דוגמאות של ארגונים גדולים , בתי חולים , חברות תעופה , בנקים …..
לכל אלה שחושבים כך אצנן מעט את ההתלהבות . זה לא אמיתי באמת , זה "פייק ניוז"
למה ?. כי ארגונים גדולים אמורים להגן על המחשבים והתוכן שלהם גם בחומרה וגם בגיבוי כל התוכן , לא רק וירוס כופר קיים בעולמנו , יש תקלות חומרה , פריצות זדוניות של האקרים וגנבי ידע…..  אז ממילא דווקא הם אמורים להיות חסינים ברמה כזו שתוך שניות הכל יחזור לסדרו , זה אמור להיות אפילו קל יותר מהצפת חדר מחשב או חוות שרתים כפי שקורה בוודאי בימים אלה בארצות הברית , בסך הכל שחזור חומר ממחשב הגיבוי לשנייה לפני שהוירוס תקף , זה לא מדע בדיוני זה קיים ואפילו גאווה ישראלית וגם אנשי סייבר מפצחים כבר הצפנות כופר ביעילות ,.
אז ארגונים גדולים פחות פגיעים וגם אם יצטרכו לשלם כופר לא נורא , זה דמי לימוד ולהבא ישכילו להשקיע בהגנה.
אז מי בעצם נפגע ? בעיקר עסקים וארגונים קטנים , ולצערי גם משתמשים פרטיים , אלה שלא היו לכאורה יעד ההתקפה ונפגעו  מרסיסים של אותם טילים מונחים שלא פגעו בארגונים הגדולים.
עסק קטן או מחשב ביתי לא יכולים להרשות לעצמם מערכת גיבוי ושחזור אמינים ברמה כזו ואז הם נאלצים לשלם אבל ימשיכו להיות פגיעים כי גם להבא לא יגנו על עצמם כראוי !
אז למה זה בעצם מהלך שיווקי מדהים .
זה התחיל בסרט המשעשע של צ'רלי צפלין הזגג , שהיה מחוסר עבודה ודאג שחלונות ישברו , המשיך בוירוס המחשב הראשון שהתפתח לתולעים וסוסים טרויאנים והביא את תעשיית האנטי וירוס למעמד מכובד בינלאומי (האנטי וירוס הראשון היה ישראלי ) כששואלים אותי לקוחות פרטיים "למה הם תוקפות אותי  תכנות ריגול ודיוג  ? מה כבר כל כך חשוב למשהו לקרוא את שירי האהבה שלי ?" אני מחייך ועונה  "כדי שתקנה אנטי וירוס ותחדש אותו כל שנה"  💡
אם כך המסקנה :
וירוס הכופר לדעתי הוא מהלך שיווקי מדהים שמזין את מערכת הכסף השחור "ביטקויין" כסף שלא ניתן לעקוב אחרי תנועותיו (למה בעצם ?), ההתקפות המדומות  על ארגונים גדולים שמלוות ברעש תקשורתי פותחת דלת להרבה עסקים מתחום הגיבוי והסייבר ואפילו התוכי של בזק מציע הגנת סייבר למחשב בפני מזיקים ווירוסי כופר.
לאור ניסיוני עם וירוס הכופר הוא לא כל כך נורא רצוי כמובן לעשות גיבוי של החומר החשוב , להגן על עצמך באנטי וירוס , לא לפתוח קישורים והודעות חשודים , להיות תמיד מעודכן  , ולהעזר ברופא משפחה למחשבים לתחזוקה שוטפת והגנת סייבר  במחשבים ביתיים  , וטכנאי  בחוזה שרות בעסקים הקטנים והבינוניים.
ואם חס וחלילה הותקפתם ישנן חברות רבות שיודעות איך לתקן את הנזק שווירוס הכופר עולל.
לדוגמא :שרות של חברת טיק תק