מיקרוסופט מבקשת מהמשתמשים: הסירו את העדכונים האחרונים

מיקרוסופט מבקשת מהמשתמשים: הסירו את העדכונים האחרונים

בצעד חריג קראה החברה למשתמשי מערכת ההפעלה Windows להסיר 4 עדכונים שיצאו ביום שלישי האחרון, לאחר שהתגלה כי הם עלולים לגרום לקריסת המחשב

 
"מסך המוות הכחול" ב-Windows 8

מבקשים מהמשתמשים להסיר את העדכונים. "מסך המוות הכחול"
צילום׃  מיקרוסופט

מיקרוסופט בדרך כלל מבקשת מאיתנו תמיד לעדכן את המחשבים שלנו באופן קבוע. היא אף מאלצת אותנו לעשות זאת במגוון דרכים, כגון הגבלת שירות למי שמערכת ההפעלה ושאר תוכנות מיקרוסופט שלו אינן מעודכנות. אך אתמול היא ביצעה צעד הפוך וקראה למשתמשים להסיר את העדכונים ששחררה ביום שלישי האחרון.

בין העדכונים, ששוחררו ביום שלישי שעבר במסגרת לו"ז העדכונים הקבוע של החברה, היו ארבעה שכללו קוד שבור. אחד מהם הביא ליותר מ-400 תגובות בפורום התמיכה של החברה מגולשים שהתלוננו על הופעת "מסך המוות הכחול" הידוע לשמצה, המופיע בעת קריסת מחשב של החברה. כאשר בדקה החברה את התלונות הראשונות היא גילתה כי שלושה עדכונים נוספים עלולים לגרום גם הם לקריסת מחשבים.

בעקבות התלונות והגילויים הוסרו העדכונים משרתי החברה, כדי למנוע ממי שטרם הוריד אותם לעשות זאת. במקביל, יצאה החברה בקריאה למשתמשים שכבר עדכנו את מחשביהם למחוק את העדכונים, כדי להימנע מהבעיה.

כדי להיפטר מארבעת העדכונים הסוררים יש להיכנס לתפריט ה"התחל" (בחלונות 7) או מסך הבית (בחלונות 8 ו-8.1), ללחוץ (או לחפש בהקלדה) על "לוח הבקרה" (Control Panel), לבחור ב"תוכניות" (Programs), "תוכניות ותכונות" (Programs and Features), ללחוץ על "הצג עדכונים מותקנים" (View Installed Updates) שבצד ימין בממשק העברי או שמאל באנגלי ולהקליד בחיפוש את כל אחד מהמספרים הבאים:

2982791
2970228
2975719
2975331

על כל אחד מהם יש ללחוץ לחיצה כפולה עם העכבר ולפעול לפי הוראות ההסרה.

מי שהעדכון כבר גרם למחשב שלו לקרוס ולא מצליח לבצע את הצעדים בשל כך יכול ללחוץ על מקש ה-F8 כמה פעמים מייד עם הצגת לוגו Windows בעת הדלקת המחשב ולבחור ב-Last Known Good Configuration, מה שיעלה גרסא לא מעודכנת של המערכת שתאפשר להסיר את העדכונים הקורסים.
מתוך כתבה שפירסם יאיר מור,  |  18/08/14 11:06 ב MAKO